Din nettleser er for gammel. Vennligst oppgrader nettleseren din eller last ned en alternativ nettleser som Google Chrome eller Firefox.

Kontakt oss

Kommuneadministrasjonen er lokalisert i kommunehuset i Osen sentrum.

Åpningstider:
08:00 - 15:00 i perioden 15. mai - 14. september
08:00 - 15:45 i perioden 15. september - 14. mai

Besøksadresse: Rådhusveien 13.
Postadresse: Rådhusveien 13, 7740 Steinsdalen.

Organisasjonsnummer: 944 350 675.


Send elektronisk post på en sikker måte:

https://svarut.ks.no/edialog/mottaker/944350675

E-post kan være en usikker kanal fordi den er lett å få tak i for uvedkommende. Du kan heller aldri være trygg på at e-posten når mottakeren, fordi den kan stoppes i spam-filter.

Ved å benytte tjenesten eDialog, kan du nå sende oss dokumenter via en sikker kanal. Vi oppfordrer både privatpersoner og bedrifter til å benytte eDialog til å sende dokumenter trygt inn til oss.

For å bruke tjenesten, må du logge på/autentisere deg ved hjelp av ID-porten.
Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp dokumentet du vil sende oss (dokumentet må være i PDF-format).

Slik kan du omgjøre et dokument til PDF-format: For Word-dokument velger du "Lagre som" og deretter filtype PDF. LibreOffice og OpenOffice har egen knapp på verktøylinja som heter "Eksporter til PDF".


Du skal ikke bruke eDialog hvis:
Kommunen har elektroniske skjemaer til formålet, f.eks. søknad om barnehageplass, søknad om stilling mm.

Tenk på følgende før du sender brev eller e-post til kommunen

All post til og fra kommunen er offentlig dersom den ikke inneholder taushetsbelagte opplysninger. All arkivpliktig post kommer på den offentlige postlisten. Det betyr at du kan finne brevet ditt omtalt, sitert eller gjengitt i sin helhet i media. For å ivareta personvern på en sikrere måte, er noen arkivdeler unntatt offentlighet og dermed ikke en del av innsynsløsningen. Det gjelder:

  • personalmapper
  • elevarkiv
  • barnehagebarn-arkiv
  • kommunal innfordring
  • startlånsaker
  • bostøttesaker

Pasient- og klientsaker er saksområder som i sin helhet holdes utenfor internett. Partsinnsyn er hjemlet i forvaltningsloven § 18. Eventuell begjæring om innsyn rettes til aktuelt tjenestested.

Ønsker du innsyn i dokumenter som er unntatt offentlighet/publisering, kan du sende en innsynsbegjæring til postmottak@osen.kommune.no

Dokumenter vil publiseres fortløpende når de er kvalitetssikret. Sykefravær, ferieavvikling og bemanningssituasjon kan gi forsinkelser på publisering.

Fant du det du lette etter? Legg igjen din e-postadresse eller telefonnummer om du ønsker å få hjelp fra oss for å finne informasjonen du leter etter.