Landbruksregisteret

Landbruksregisteret er Landbruksdirektoratet sitt kunderegister. Kunderegisteret inneholder informasjon/grunndata om landbrukseiendommer, personer og foretak, og eventuell sammenheng mellom disse enhetene.

Vedlikehold skjer først og fremst gjennom automatiske oppdateringer fra Brønnøysundregistrene, Statens kartverk og Skattedirektoratet. Nye enheter legges inn av landbruksforvaltningen, og opplysningene om disse oppdateres deretter fra de nasjonale fellesregistrene:

• Grunnopplysninger for relevante eiendommer (landbrukseiendommer) hentes inn via saksbehandlere hos kommuner, fylkesmenn og Landbruksdirektoratet , og oppdateres fra GAB/Matrikkelen én gang pr døgn, samt suppleres med egne data i Landbruksdirektoratet.
  • Grunnopplysninger for relevante foretak/bedrifter hentes/oppdateres fra Enhetsregisteret én gang pr døgn.
  • Grunnopplysninger for relevante personer hentes inn via saksbehandlere hos kommuner, fylkesmenn og Landbruksdirektoratet. Oppdateres fra Det Sentrale Folkeregisteret 5 ganger pr år.

Landbruksregisteret

Søkeveiledning