I sammenhengen vil det komme foredragsholdere via Teams for å holde fremlegg som er relevante for Osen kommune.
Fremleggene strømmes på samme måte som et kommunestyremøte, og de kan være interessante for innbyggerne å få med seg. Man kan finne strømmingen av foredragene i lenken under:
Direkteoverføring og opptak av politiske møter
Følg strømminga da vel
Foredragsholder Knut Vareide, Seniorforsker og Sosialøkonom fra Telemarksforskning, om distrikter og tettstedsutvikling: ca. 08:30-09:00.
Foredragsholder Bengt Eidem, Kommunikasjonssjef i Tensio, om kraftsituasjonen i regionen: ca. 12:00 - 12:20.
Foredragsholder Ole Morten Balstad, tidligere ordfører i Selbu kommune og daglig leder for Selbu vekst AS og Selbu Næringsselskap, om kraftutvikling i kommuner generelt og Selbu spesielt: ca. 12:30 - 12:50.