Din nettleser er for gammel. Vennligst oppgrader nettleseren din eller last ned en alternativ nettleser som Google Chrome eller Firefox.

Nå sender vi ut purringer og inkasso-krav digitalt.

Du får nå kravene dine i din digitale postkasse. Det gir flere fordeler. Digital post - Klikk for stort bilde

Dette gjelder purringer og inkasso-varsel på alle kommunale regninger.

Digital post

Tidligere ble alle purringer og krav om inkasso fra kommunen sendt på papir. Det havnet i folks vanlige postkasser. Brevene sendes nå til innbyggerens digitale postkasse. Det vil si enten Digipost eller eBoks. Brev hit vil ikke sendes ut på papir i tillegg. 

Du vil varsles på e-post eller SMS når du mottar post digitalt.

Dersom du ikke har valgt en digital postkasse, vil brevet sendes til deg i Altinn. Hvis posten ikke åpnes i Altinn innen to hverdager, sendes brevet ut på papir. Bruker du verken Digipost, eBoks eller Altinn, sendes posten direkte ut på papir.

Altinn brukes også av firma, lag og foreninger som er registrert i enhetsregisteret. De får tilsendt posten kun digitalt.

Her kan du lese hvordan du oppretter digital postkasse.

Dersom du ikke ønsker digital post, kan du reservere deg i Kontakt- og reservasjonsregisteret (eller ringe 800 30 300). Har du reservert deg mot digital forsendelse, får du posten kun på papir. Reservasjonen kan endres.

Fordeler

Det er flere fordeler med å motta posten digitalt. For det første er det en trygg måte å motta dokumenter på. Det er ekstra viktig for sensitive opplysninger. I tillegg får du samlet alle viktige dokumenter på ett sted. Snart kan du få alle viktige brev fra det offentlige til den digitale postkassen. Den er også lett tilgjengelig på Internett. Digital post kommer også raskere fram til deg. I tillegg sparer digital post det offentlige for store utgifter. Hvert år brukes flere hundre millioner kroner bare på porto.

Kontakt

Hjelp til digital postkasse finner du i følgende lenke: Velg digital postkasse. Trykk på "Trenger du hjelp?" for brukerstøtte.

Det er Fosen Inkasso som sender ut purringer og inkasso-krav for Osen kommune. Fosen Inkasso er et samarbeid mellom alle kommunene på Fosen.

Har du en sak hos Fosen Inkasso, så finner du saksbehandleren på brevet du har mottatt. Du kan kontakte denne direkte på nummeret som står i brevet. Ellers kan du ringe sentralbordet i Indre Fosen kommune. Det er åpent hverdager klokken 09:00-11:00 og 12:00-15:00. Sentralbordet nås på telefon 73 85 27 00.

Fant du det du lette etter? Skriv inn ditt telefonnummer eller din e-postadresse så skal vi prøve å hjelpe deg.