Din nettleser er for gammel. Vennligst oppgrader nettleseren din eller last ned en alternativ nettleser som Google Chrome eller Firefox.

Digital utsending av post fra Osen kommune

Digital post - Klikk for stort bilde

Dette er ei oppfølging av vedtak i Stortinget som innebærer at stat og kommune skal gå over til å kommunisere med innbyggere og næringsliv på nett i stedet for på papir. Osen kommune har allerede tatt i bruk ordningen.

Digital postkasse

Det er frivillig for innbyggere å opprette en digital postkasse, og du velger dermed selv om du vil ha post fra offentlige virksomheter i en digital postkasse eller i Altinn.

Har du opprettet digital postkasse vil brevene bli sendt til denne. Med digital postkasse får du samlet post fra det offentlige på en plass og på en trygg måte, samtidig som dette vil effektivisere saksbehandlinga. Du kan lagra posten så lenge du ønsker. Det er gratis å opprette og bruke digital postkasse, og du bidrar også til å spare miljøet! Ettersendes ikke som brevpost.

Opprettelse av digital postkasse; se her.

Altinn

Dersom du ikke har opprettet en digital postkasse, vil forsendelsene sendes til Altinn. Åpner du ikke dokumentet her innen 2 dager, vil forsendelsen gå til utskift og sendes pr post til adressen hvor du er folkeregistrert.

Reservasjonsrett

Du kan reservere deg mot å få post digitalt via et nasjonalt reservasjonsregister. Post vil da sendes ut på papir. Les om hvordan du kan reservere deg mot digital kommunikasjon her.

Virksomheter som er registrert i Enhetsregisteret

Virksomheter som mottar offentlig post vil få denne sendt til Altinn.

 

Har du spørsmål omkring forsendelser fra Osen kommune, kan du ta kontakt telefon 725 78 200 eller postmottak@osen.kommune.no.

Fant du det du lette etter?